مهره اچ وی
مهره اچ وی
ویژگی‌های محصول
ناممهره اچ وی
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید مهره اچ وی

قبلا به معرفی پیچ اچ وی پرداختیم و این محصول را مفصلا توضیح دادیم. چنان چه خرید پیچ و مهره اچ وی را در نظر دارید پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مطالعه این مطلب سری هم به محصول پیچ اچ وی بزنید.

مهره اچ وی به دلیل طراحی ظاهری و متریالی که در ساخت آن به کار رفته است به این نام مشهور است و اگر روی مهره را نگاه کنید می‌توانید عبارت HV یا H.V را به طور واضح مشاهده کنید. طراحی پیچ شباهت زیادی به مهره‌های شش‌گوش دارد. مهره به جای این که گرد باشد دارای زاویه است. همین موضوع باعث می‌شود تا مهره مانند یک شش‌ضلعی دیده شود اما درون آن یک حفره دایره‌ای شکل ساخته شده و درون آن را رزوه کار کرده‌اند.

ابعاد مهره اچ وی

مهره اچ وی دارای دو مشخصه s و m است. s اندازه‌ای است که معمولا با مشخص بودن آن می‌توان ابعاد کلی مهره را حدس زد. اگر یک خط فرضی بین دو ضلع شش‌ضلعی در نظر بگیریم اندازه این خط همان s خواهد بود. m به میزان ضخامت مهره اطلاق می‌شود.

علاوه بر این‌ها می‌توان یک اندازه سومی نیز در نظر گرفت. اندازه e که فاصله بین دو راس شش‌ضلعی را مشخص می‌کند. با توجه به این سه اندازه، یک سایز نهایی به وجود می‌آید. مثلا مجموعه ابعاد s = 12 و m = 6.5 سایزM 12 را به دست می‌دهند. بنابراین موقع خرید مهره اچ وی لازم نیست تمام ابعاد را از فروشنده بپرسید بلکه تنها با ذکر یک عبارت مانند M 12ی به مهره مد نظر خود خواهید رسید. این مهره با سایزهای M 12، M 16، M 20، M 22، M 24، M 27، M 30 و M 36 به بازار عرضه می‌شود.

جنس و نحوه ساخت

مورد دیگر در خرید مهره دقت درباره جنس و گریدبندی آن‌ها است. جنس پیچ و مهره همیشه ثابت نیست و بر اساس عواملی که توسط مهندسان بررسی و محاسبه می‌شوند به خط تولید می‌روند. به عنوان مثال همیشه خرید پیچ یا مهره پلاستیکی درست نیست بلکه باید درباره کاربرد و توانایی‌های آن جنس تحقیق کرد و سپس داده‌ها را با هدف و کاربری خود به مقایسه گذاشت. معمولا کسانی که به دنبال خرید پیچ یا مهره اچ وی هستند می‌خواهند استحکام کار خود را بالا ببرند بنابراین بدیهی است که باید جنس‌های محکم و بادوام خریداری شود.

یکی از رایج‌ترین جنس‌ها برای مهره H.V جنس خشکه یا فولادی است. با توجه به کاربرد مهره وجود چنین جنسی ضروری است و معمولا بسیاری از مصرف‌کنندگان همین مورد را خریداری می‌کنند. فولاد یا در اصطلاح خشکه به دلیل داشتن درصد بالایی از کربن، مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما و سرما دارد.

از ویژگی‌های دیگر جنس فولادی این است که اگر مهره را در محیط نمناک قرار دهیم بعد از مدتی متوجه پایداری شبکه آن خواهیم شد اما اگر به جای همین جنس از آهن (فولاد بدون کربن) استفاده می‌کردیم بعد از گذشت زمان مساوی، جنس آهنی زنگ می‌زد و شبکه آن دچار فروپاشی می‌شد.

دلیل این همه مزیت در جنس فولادی چیست؟ همان طور که گفتیم با اضافه کردن کربن به آهن می‌توان فولاد تولید کرد اما فولادها نیز با یکدیگر فرق دارند و این تفاوت به میزان کربن مربوط می‌شود. اگر درصد کربن در ترکیب کمتر از 60 درصد باشد جنس فولاد تا حد زیادی به آهن نزدیک‌تر می‌شود و خاصیت‌های فلزی خاصیت غالب خواهند بود. از مهم‌ترين خواص فلزات خالص می توان به انعطاف‌پذیری و نرم بودن آن ها اشاره کرد. به همین دلیل نمی‌شود از فلز خالص برای پروژه‌های عمرانی استفاده کرد.

اگر میزان کربنی که به ترکیب اضافه می‌شود از 60 درصد فراتر برود فولاد پرکربن به دست می‌آید که برخی در اصطلاح به آن خشکه نیز می‌گویند. با افزودن این میزان از کربن، خاصیت نافلزی بیش از خاصیت فلزی شده و باعث می‌شود جنس نهایی سخت و شکننده باشد. سرسختی به مقاومت جنس در برابر حرارت، خراشیدگی و فشار گفته می‌شود اما شکنندگی نشان می‌دهد که پیچ یا مهره در برابر ضربه ضعیف هستند.

اگر مهره اچ وی از جنس فولاد باشد به احتمال زیاد از جمله فولادهای پرکربن است. به همین دلیل به آن مهره خشکه نیز می‌گویند. البته فولادی بودن آن این معنی را نمی‌دهد که مهره در اثر ضربه می‌شکند بلکه مهره مقاومت بسیار زیادی دارد و در برابر ضربات سنگین پایدار است.

چنان چه در بخش قبل به شکنندگی فولادهای پرکربن اشاره کردیم منظور این بود که این خاصیت در قیاس با فولاد کم‌کربن بیشتر است ولی همچنان هر دو فولاد بسیار مقاوم هستند و می‌توان از آن‌ها در صنایع مهمی چون پتروشیمی استفاده کرد.

قیمت پیچ اچ وی

موقع خرید از فروشگاه متوجه اختلاف قیمت مهره اچ وی فولادی با سایر اجناس گران خواهید شد چرا که این جنس به دلیل کاربرد بیشتری که دارد باید به سادگی در دسترس باشد و گپ قیمتی با سایر جنس‌ها را کمتر کند. در مقابل اگر بخواهید جنس‌هایی مانند استیل یا چدن بخرید باید هزینه بیشتری بپردازید چرا که جنس‌های نام برده کاربردهای ویژه‌تری دارند و همچنین فرایند ساخت آن‌ها گران‌تر از ساخت فولاد است.

استاندارد مهره اچ وی DIN 6915 است و گریدبندی‌های مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از گریدهای پرکاربرد گرید 10 است. گریدهای 10 به بالا نشان می‌دهند که مهره در ترکیب خود بیش از 60 درصد کربن دارد. در دسته‌بندی گرید 10 گرید 10.9 جزو معروف ترین‌ها موارد است.

مهره 10.9 معمولا در مکان‌هایی استفاده می‌شود که سیستم تحت فشار است و باید وزن زیادی از مجموعه را تحمل کند. مثلا در ستون‌های اصلی پل‌ها می‌توان شاهد حضور مهره HV بود. از دیگر کاربردهای این مهره می‌توان به ساخت‌وساز ساختمان، راه‌سازی، تولید تجهیزات کشاورزی، ماشین‌سازی، ساخت‌وساز سوله، ساخت قطعات فلزی و ساخت سازه‌های معلق اشاره کرد.

یکی از سایت‌های معتبر فروشگاهی برای خرید مهره اچ وی وب‌سایت آرین پیچ است. با مراجعه به این سایت می‌توانید سایر محصولات مهم مانند پیچ اچ وی، پیچ آلن و استاد بولت را مشاهده کنید. بعلاوه قیمت پیچ و مهره در سایت موجود است.

محصولات مرتبط
مهره قفلی

مهره قفلی

مهره قفلی مهره قفلی ویژگی‌های محصول نام مهره قفلی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

مهره چاک دار

مهره چاک دار

مهره چاک دار مهره چاک دار ویژگی‌های محصول نام مهره چاک دار جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

مهره كاسه نمد دار

مهره کاسه نمد دار

مهره کاسه نمد دار مهره كاسه نمد دار ویژگی‌های محصول نام مهره کاسه نمد دار جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

پانزده − 3 =

سایدبار Scroll To Top