مهره سر بسته

مهره سر بسته
ویژگی‌های محصول
ناممهره سر بسته
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید مهره سر بسته

در ادامه معرفی انواع پیچ و مهره می‌خواهیم درباره مهره سر بسته توضیح دهیم. این مهره ظاهری شبیه به گنبد دارد به همین دلیل گاهی به آن مهره گنبدی نیز گفته می‌شود. قسمت زیرین مهره شش‌گوشه دارد که همین امر سبب می‌شود استفاده از آن با آچار آسان شود. قسمت رویی شش‌ضلعی حالتی نیم کره‌ای داشته و مانند گنبد است. به دلیل این که مهره تنها از یک سو حفره دارد و از سوی دیگر بسته است به آن مهره سر بسته می‌گویند. درون این حفره رزوه‌دار است.

خرید مهره سر بسته چه فایده‌ای دارد؟ در پاسخ باید گفت اگر می‌خواهید نوک پیچ در گذر زمان دچار خوردگی و هرز شدن نشود می‌توانید از این مهره کمک بگیرید چرا که مهره روی نوک پیچ قرار می‌گیرد و علاوه بر محکم کردن آن باعث حفظ پیچ از عوامل خورنده و آسیب‌رسان می‌شود. همچنین ظاهر کار را زیباتر از قبل می‌کند.

قیمت مهره سر بسته می‌تواند بر اساس جنس آن متغیر باشد؛ اگر به دنبال خرید پیچ و مهره هستید با جنس‌های فولادی، آهنی، آلومینیومی و استیل بیش از سایر جنس‌ها سر و کار خواهید داشت. هر کدام از این جنس‌ها برای محیط خاصی ساخته شده‌اند. مثلا اگر مهره در محیط پرفشار قرار بگیرد لازم است تا جنس‌های محکم و قوی مانند فولادی تهیه شود. استاندارد مهره گنبدی DIN 1587 است. گریدبندی مهره به دو شکل است؛ گرید A2 و A4 دو نوع اصلی مهره سر بسته هستند.

از این مهره معمولا به مهره پیچ آچارخور و یا پیچ آلن در ساخت دوچرخه، موتور، لوازم و تجهیزات پزشکی و ساخت نرده استفاده می‌کنند. به طور کلی اگر بخواهیم نوک پیچ مشخص نباشد و ظاهر کار مرتب به نظر برسد از این مهره استفاده می‌کنیم.

اندازه‌هایی که برای مهره گنبدی در نظر می‌گیرند s، e، d، m و h است. اندازه s فاصله بین دو ضلع شش‌گوش را اندازه می‌گیرد. اندازه e دو راس شش‌ضلعی را به هم وصل می‌کند و d قطر گنبد را نشان می‌دهد. اندازه‌های m و h بیانگر ارتفاع و عمق هستند. m ارتفاع پایه یا همان بخش شش‌گوش را نشان داده و h همین ارتفاع بعلاوه عمق بخش گنبدی است. در ادامه رایج‌ترین اندازه‌ها برای این مهره آورده شده‌اند.

مهره دارای سایزهای گوناگونی است. این سایزها از شماره M 4 آغاز شده و تا M 24 ادامه می‌یابد. اندازه‌های s، h و d برای سایز M 4 به ترتیب 7، 8 و 6.5 میلی‌متر است. این سایز به عنوان کوچک‌ترین مهره سر بسته شناخته می‌شود. اگر دقت کنید ارتفاع کلی مهره به اندازه خیلی کم 8 میلی‌متر است. به طور مشابه بزرگ‌ترین سایز مهره یعنی M 24 شامل اندازه‌های 36، 42 و 34 است.

اگر می‌خواهید مهره سر بسته بخرید لازم است تا معرفی این محصول را از سایت آرین پیچ مطالعه کنید. ضمن راهنمایی و معرفی کامل مهره، قیمت پیچ و مهره را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

محصولات مرتبط
مهره باریک​

مهره باریک

مهره باریک مهره باریک​ ویژگی‌های محصول نام مهره باریک​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

1 × 3 =

سایدبار Scroll To Top