مهره شش گوش

مهره شش گوش
ویژگی‌های محصول
ناممهره شش گوش
جنسTable فولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید مهره شش گوش

مهره شش گوش به عنوان پرکاربردترین مهره شناخته می‌شود و کاربرد بسیار وسیعی در صنایع و مصارف غیره دارد. همان طور که از نام مهره پیدا است لبه‌های بیرونی مهره زاویه‌دار است و شش گوشه می‌سازد. قسمت داخلی نیز به شکل دایروی بریده شده و یک حفره استوانه‌ای ایجاد می‌کند. درون حفره رزوه دارد.

مهره شش گوش را به عنوان یکی از مهره‌های مکمل در کنار پیچ آلن می‌شناسیم؛ به همین دلیل دور از انتظار نیست که با اندازه‌ها و طراحی‌های متنوعی از مهره مواجه شویم. هنگام خرید مهره شش گوش سایزهای مختلفی را خواهید دید. برای ضخامت مهره 2.4 میلی‌متر تا 29 میلی‌متر، برای قطر داخلی 3 میلی‌متر تا 36 میلی‌متر و برای قطر خارجی 6.01 میلی‌متر تا 60.79 میلی‌متر موجود هستند. همچنین استاندارد مهره از جنس آهن DIN، یک استاندارد آلمانی است و DIN934 نامیده می‌شود.

اگر از نزدیک به مهره نگاه کنیم متوجه یک نوشته خواهیم شد. نوشته‌ها گرید و جنس محصول را مشخص می‌کنند. جنس‌های معروف مهره شش گوش آهن و آلیاژهای آن، استیل و آلومینیوم هستند. برای این که آهن در محیط‌های مختلف پایداری خود را حفظ کند با مواد دیگری مانند نیکل یا کروم ترکیب می‌شود و آلیاژ به دست می‌دهد.

مهم‌ترین آلیاژ آهن، فولاد است؛ فولاد نتیجه ترکیب آهن با کربن بوده که البته درصد کربن در ترکیب سختی فولاد را نیز تعیین می‌کند. یکی از گریدهای تولیدی، مهره فولادی یا به اصطلاح فولاد خشکه است. مهره خشکه درصد کربن بالاتری دارد.

اجناس دیگر مانند استیل هم با چنین ساز و کاری تولید می‌شوند اما درصد کربن در آن‌ها کمتر است. جنس فولاد با گرید بالای 10.9 و جنس استیل با گرید 8.8 تولید می‌شوند. اگر آهن به تنهایی و بدون ترکیب با سایر عناصر تولید شود برای افزایش کارایی روکش‌هایی تعبیه می‌شوند تا مقاومت آهن در محیط‌های مرطوب و تحت فشار کاهش نیابد. یکی از معروف‌ترین این روکش‌ها، روکش از جنس فلز روی است. یک لایه روی، باعث مقاومت آهن در برابر زنگ‌زدگی می‌شود. همچنین آبکاری گالوانیزه از دو نوع سرد و گرم نیز رایج است.

قیمت مهره شش گوش به شدت تحت تاثیر فرایند ساخت و تولید مهره است. در این فرایند جنس مهره و نوع تکنولوژی که برای ساخت به کار برده شده است در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه اگر هنگام خرید پیچ و مهره با قیمت‌های کاملا متفاوت رو‌به‌رو شدید می‌توانید این اختلاف قیمت را به جنس و کیفیت تولید ربط دهید.

معمولا در پروژه‌های مهم و سنگین توصیه می‌شود صرف نظر از قیمت، بهترین و مرغوب‌ترین جنس تهیه شود اما اگر استفاده شما از مهره شش گوش به مصارف خانگی و عادی بر می‌گردد بهتر است شرایط را بسنجید و مناسب‌ترین جنس را تهیه کنید.

این مهره بیشتر در صنایعی چون پتروشیمی، نفت‌وگاز و صنایع ساختمان‌سازی مانند ساخت سوله‌ها و سازه‌های فلزی کاربرد دارد. البته تنها این موارد نیست بلکه در مصارف خانگی نیز می‌توان از مهره‌های شش‌گوش استفاده کرد. با هر نوع کاربری که دارید کافی است سری به وب‌سایت آرین پیچ بزنید و از قیمت پیچ و مهره مطلع شوید. همچنین اطلاعات کاملی از تمام محصولات موجود است که با مطالعه آن‌ها خرید برای شما مهیا و آسان‌تر می‌شود.

محصولات مرتبط
مهره قفلی

مهره قفلی

مهره قفلی مهره قفلی ویژگی‌های محصول نام مهره قفلی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

مهره چاک دار

مهره چاک دار

مهره چاک دار مهره چاک دار ویژگی‌های محصول نام مهره چاک دار جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

مهره كاسه نمد دار

مهره کاسه نمد دار

مهره کاسه نمد دار مهره كاسه نمد دار ویژگی‌های محصول نام مهره کاسه نمد دار جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

4 × 3 =

سایدبار Scroll To Top