مهره چاک دار

مهره چاک دار
ویژگی‌های محصول
ناممهره چاک دار
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید مهره چاک دار

مهره چاک دار مهره‌ای با ظاهر پیچیده و کاربرد ویژه است و در حوزه‌های خاصی مصرف می‌شود. این مهره در دو نوع A و B ساخته می‌شود. نام‌گذاری هر نوع می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلا برخی نوع A و B را با نام‌های Castle و Slotted جایگزین می‌کنند. ابتدا نگاهی بیندازیم به نوع Castle و درباره طراحی و ظاهر آن توضیح دهیم.

نوع Castle به معنای قلعه است چرا که شکل آن شبیه دژی است که 6 برجک دارد. این مهره از دو قسمت تشکیل شده است. بخش اول مانند مهره شش‌گوش بوده و دارای 6 زاویه است. اگر پایه را یک شش‌ضلعی در نظر بگیریم از هر راس این شش‌ضلعی یک برجک دیده می‌شود. در واقع این 6 برآمدگی همان قسمت دوم طراحی مهره هستند. به طور کلی مهره مانند مهره شش‌گوشی است که روی آن 6 عدد برآمدگی مانند میخ وجود دارد.

در نوع Slotted با طراحی کاملا برعکسی رو‌به‌رو هستیم. Slotted به معنای شکاف‌دار یا همان چاک‌دار است. از روی همین نام می‌شود حدس زد که ظاهر مهره چاک دار چگونه خواهد بود. Slotted به جای داشتن 6 برجک 6 خانه کشیده روی هر راس خود دارد. یعنی از روی راس 6 ضلعی یک عدد میخ به سمت بالا کشیده نشده است بلکه یک سطح کشیده با طول بیشتر از یک میخ طراحی می‌شود که در مجموع، مهره از بیرون شبیه یک دایره با 6 چاک ریز دیده می‌شود. این در حالی است که در نوع قبلی پهنای چاک‌ها بیشتر بود و فضای خالی بیشتری وجود داشت.

مهره چاک‌دار در استاندارد DIN935 به بازار عرضه می‌شود و اندازه‌های مختلفی از آن موجود است. اگر نیاز به خرید مهره چاک دار دارید قبل از اقدام به خرید بهتر است از جنس، اندازه و کاربرد آن مطمئن شوید. خرید مهره‌ها به شیوه‌ای که گفتیم رضایت بیشتری را در پی خواهد داشت.

مهره چاک دار سه اندازه اصلی e، s و ضخامت دارد. e به فاصله دو راس از هم گفته می‌شود و در اندازه‌های 11.05 تا 60.79 میلی‌متر قابلیت تولید دارد. اندازه s به فاصله بین دو ضلع اطلاق شده و در اندازه‌های 10 تا 55 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

ضخامت مهره نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود. ضخامت داخلی که به ارتفاع شش‌ضلعی گفته می‌شود و ضخامت خارجی که در آن ارتفاع چاک‌ها به ارتفاع بدنه اصلی و رزوه‌دار مهره اضافه شده‌اند. قیمت مهره چاک دار بر اساس سایز آن تغییر می‌کند بنابراین مهم است تا درباره ابعاد و طراحی مهره آگاه شویم و بتوانیم انتخاب صحیحی هنگام خرید پیچ و مهره داشته باشیم. ضخامت داخلی مهره از عدد بسیار کوچک 5 میلی‌متر شروع شده و تا 29 میلی‌متر ادامه پیدا می‌کند. ضخامت کلی مهره هم 7.5 میلی‌متر تا 38 میلی‌متر است. تمام اندازه‌ها با نام‌های M 6 تا M 36 به فروش می‌رسند که هر کدام دارای مجموعه‌ای از اندازه‌های استاندارد هستند.

از این مهره در مواقعی استفاده می‌شود که می‌خواهیم اتصالات به قوت خود باقی بمانند و محکم باشند. همچنین اگر بخواهیم پین‌ها و اشپیل‌ها را در کنار پیچ و مهره به کار ببندیم لازم است تا از این نوع مهره استفاده کنیم. به دلیل وجود چاک روی مهره استفاده از اشپیل یا پین میسر می‌شود. بعد از اندازه مورد دیگری که روی قیمت پیچ و مهره تاثیر می‌گذارد جنس است. جنس مهره چاک دار در انواع مختلفی تولید می‌شود که آهن و فولاد از پرفروش‎ترین‌ها هستند.

اگر به دنبال خرید مهره چاک‌دار هستید یا می‌خواهید یک استاد بولت بخرید، اگر می‌خواهید خریدی امن را تجربه کنید و انواع مختلفی از پیچ‌ها و مهره‌ها را در بستر اینترنت خریداری نمایید به وب‌سایت آرین پیچ مراجعه کنید. خرید تضمینی و با تنوع بالا در سایت امکان‌پذیر است.

محصولات مرتبط
مهره سر بسته

مهره سر بسته

مهره سر بسته مهره سر بسته ویژگی‌های محصول نام مهره سر بسته جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

مهره خاردار​

مهره خاردار

مهره خاردار مهره خاردار​ ویژگی‌های محصول نام مهره خاردار​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

مهره واشر دار

مهره واشر دار

مهره واشر دار مهره واشر دار ویژگی‌های محصول نام مهره واشر دار جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

شانزده − دو =

سایدبار Scroll To Top