واشر اچ وی

واشر اچ وی
ویژگی‌های محصول
نامواشر اچ وی
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

واشر اچ وی چیست؟

واشرها حلقه‌هایی فلزی یا پلاستیکی هستند که به عنوان مکمل در کنار پیچ و مهره به کار گرفته می‌شوند. اگر از واشر استفاده نشود نمی‌توان تضمین داد که اتصالات در بلندمدت بادوام و پایدار باقی بمانند اما اگر بعد از بستن مهره به پیچ از واشر کمک بگیریم می‌توانیم بگوییم که اتصال پیچ و مهره تا مدت‌ها محکم و بدون شل شدن خواهد بود. یکی از انواع واشر که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم واشر اچ وی است. در ادامه درباره جنس، کاربرد و سایر ویژگی‌های این محصول صحبت می‌کنیم.

واشر اچ وی در میان واشرها به عنوان یکی از ضخیم‌ترین و بادوام‌ترین‌ها شناخته می‌شود و دلیل این ویژگی‌های مثبت به جنس و شیوه ساخت آن بر می‌گردد. احتمالا هنگام خرید پیچ و مهره اچ وی با این عبارت برخورد کرده‌اید و می‌دانید که HV یا H.V نشان‌دهنده جنس محصول است.

اگر پیچ یا مهره‌ای با نام اچ وی خطاب شود مانند پیچ اچ وی یا مهره اچ وی می‌توان گریدبندی و جنس سخت آن را حدس زد. به طور مشابه واشر HV نیز چنین خاصیتی دارد و به محض شنیدن نامش می‌توان گفت که واشر از جنس فولاد پرکربن و با دوام و خشکی بسیار بالا است.

فلز آهن اگر خالص باشد نمی‌تواند دوام آن چنانی ایجاد کند و در طی فرایندهای پرفشار خم شده و خسارت به بار می‌آورد. در واقع آهن به تنهایی منعطف و نرم است. اگر ماده‌ای به نام کربن به آهن اضافه شود ترکیب نهایی فولاد نام خواهد داشت. فولادها متنوع هستند که یکی از انواع آن‌ها خشکه است.

اگر میزان زیادی کربن به مذاب آهن افزوده شود فولاد سخت و بسیار ضمخت خواهد شد. به چنین جنسی عبارت اچ وی را نسبت می‌دهند. موقع خرید واشر اچ وی روی آن را نگاه کنید؛ عبارت HV روی آن حک شده است که نشان می‌دهد این واشر تمام ویژگی‌هایی را که در بالا ذکر کردیم دارا است.

علاوه بر جنس، واشر دارای یک استاندارد و گریدبندی است. استاندارد واشر اچ وی DIN 6916 بوده و گریدبندی آن بالای 10 است. گریدهای بالای 10 همگی فولادهای پرکربن هستند. چنین جنسی در برابر حرارت بسیار مقاوم است و در برابر فشار یا کشش گسیخته نمی‌شود. همچنین می‌توان از ماندگاری و طول عمر واشر HV مطمئن بود.

بنابراین اگر بخواهید از چنین مزایایی بهره‌مند شوید باید به نسبت جنس‌های با دوام کمتر، هزینه بیشتری بپردازید. توجه داشته باشید که قیمت واشر اچ وی در یک زمان مشخص می‌تواند متفاوت باشد و دلیل به کیفیت ساخت آن باز می‌گردد. برای خرید محصولات باکیفیت و مرغوب می‌توانید به وب‌سایتی که در انتها معرفی می‌کنیم مراجعه کنید.

از کاربردهای واشر H.V می‌توان به صنایعی چون پتروشیمی و صنعت ساخت‌وساز پل اشاره کرد. به محض استفاده از این واشر نیروها به جای تمرکز روی یک نقطه در کل سطح پخش می‌شوند و سیستم را به پایداری می‌رسانند.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره و انواع واشر از جمله واشر اچ وی به فروشگاه آرین پیچ مراجعه کنید. خرید از این درگاه امن بوده و تنوع محصولات بالا است. معمولا از این واشر در کنار پیچ و مهره شش گوش اچ وی استفاده می‌شود بنابراین بد نیست درباره این محصولات هم بخوانید.

محصولات مرتبط
واشر فنر بشقابی

واشر فنر بشقابی

واشر فنر بشقابی واشر فنر بشقابی ویژگی‌های محصول نام واشر فنر بشقابی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

واشر ریلی​

واشر ریلی

واشر ریلی واشر ریلی​ ویژگی‌های محصول نام واشر ریلی​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

واشر فنری

واشر فنری

واشر فنری واشر فنری ویژگی‌های محصول نام واشر فنری جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

19 + چهارده =

سایدبار Scroll To Top