واشر تخت موجی

واشر تخت موجی​
ویژگی‌های محصول
نامواشر تخت موجی​
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید واشر تخت موجی

یکی از انواع واشرها واشر تخت موجی است که شباهت زیادی به واشر فنری موجی دارد. این واشر بر خلاف واشر فنری بدون شکاف است و یک حلقه سراسری به حساب می‌آید. در واقع این مدل تنها یک حلقه فلزی است که با کمی خمیدگی حالتی موج‌دار به خود گرفته است. خمیدگی واشر در یک محور انجام شده است به طوری که اگر از کنار به آن نگاه کنیم یک نیم‌دایره و منحنی خواهیم دید.

واشر تخت موجی از استاندارد DIN 137 پیروی می‌کند و در جنس های متنوعی تولید می‌شود. در بازار از این نوع واشر می‌توانید جنس‌های پلاستیکی و فلزی متنوعی بیابید.  برای ساخت این نوع از چهار مولفه d1، d2، s و h کمک می‌گیرند.

مولفه اول یعنی d1 بیانگر قطر خارجی یا همان قطر دایره بزرگ‌تر است. مولفه دوم یا d2 قطر حفره یا دایره کوچک را نشان می‌دهد که در اصطلاح به آن قطر داخلی می‌گویند. حلقه واشر حاصل کسر d2 از d1 است. مولفه‌های s و h به ترتیب بیانگر ضخامت خود حلقه و ضخامت فرضی هستند. ضخامت فرضی به دلیل خمیدگی واشر به وجود می‌آید و کمی بزرگ‌تر از s است.

واشرهای تخت موجی ضخامت بسیار کمتری به نسبت سایر واشرها دارند به طوری که بعضی از جنس‌های آن را می‌توان با دست خم کرد. کم‌ترین ضخامت یا s برای این مدل کمتر از یک میلی‌متر است؛ یعنی 0.3 میلی‌متر ضخامت این واشر بوده و h میان 0.5 میلی‌متر و 1 میلی‌متر تغییر می‌کند.

ضخیم‌ترین واشر تخت موجی نیز ضخامت 0.5 میلی‌متری دارد که h آن در بازه 1.7 و 3.4 قرار می‌گیرد. وزن این دو سایز بسیار ناچیز و کمتر از 1 گرم است؛ وزن سایز کوچک در حد 0.02 گرم و وزن سایز بزرگ 0.47 گرم است.

همان طور که دیدید این نوع واشر بسیار نازک و ظریف است و معمولا انتظار کارهای قدرتمند و بادوام از آن نمی‌رود. بنابراین اگر قصد خرید واشر تخت موجی را دارید باید این مورد را در نظر بگیرید چرا که کاربرد این واشر خاص و برای مصارف نه چندان سنگین است. بهتر است برای اطلاع از قیمت واشر تخت موجی به جدول اطلاعات سر بزنید. در این جدول اطلاعات دقیقی درباره جنس و اندازه کالا به نمایش گذاشته شده است.

یکی دیگر از مولفه‌های مهم در اندازه‌گیری ابعاد واشر d2 است. این مولفه نازک یا ضخیم بودن حلقه را تعیین می‌کند و اگر مقدار آن زیاد باشد واشر حفره بزرگی خواهد داشت. مولفه d2 برای دو سایز کوچک و بزرگ واشر برابر با 2.2 و 8.4 میلی‌متر است که هر دو از یک سانتی‌متر هم کمتر هستند.

البته همیشه هنگام تولید و خرید پیچ و مهره ابعاد متنوعی در نظر گرفته می‌شود که واشرها هم از این موضوع مستثنی نیستند. برای واشر تخت موجی سایزهای متنوعی تولید می‌شود که می‌توانید یکی را انتخاب و از وب‌سایت فروشگاهی آرین پیچ تهیه کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره، واشر تخت، واشر فنری و… می‌توانید از اطلاعات مندرج استفاده فرمایید.

محصولات مرتبط
واشر تخت​

واشر تخت

واشر تخت واشر تخت ویژگی‌های محصول نام واشر تخت​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

واشر فنری موجی

واشر فنری موجی

واشر فنری موجی واشر فنری موجی ویژگی‌های محصول نام واشر فنری موجی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

واشر تخت موجی​

واشر تخت موجی

واشر تخت موجی واشر تخت موجی​ ویژگی‌های محصول نام واشر تخت موجی​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

1 × سه =

سایدبار Scroll To Top