واشر فنر بشقابی

واشر فنر بشقابی
ویژگی‌های محصول
نامواشر فنر بشقابی
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید واشر فنر بشقابی

واشرها عمدتا طراحی گرد و حلقوی دارند اما انواع فنری واشر با کمی تفاوت خاصیت انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کنند. در همین راستا با تغییر جزئیات طراحی در واشر فنر بشقابی مقداری خاصیت فنری به این واشر تعلق گرفته است.

کف این واشر دقیقا مانند یک بشقاب گود است اما با این تفاوت که گودی آن حفره دارد تا بتوان از آن به عنوان واشر استفاده کرد. به عبارت دیگر اگر هنگام خرید واشر فنر بشقابی به طراحی آن دقت کرده و از کناره به واشر نگاه کنیم خواهیم دید که واشر انحنا داشته و صاف نیست. به دلیل وجود این انحنا به آن بشقابی می‌گویند.

به دلیل وجود فرورفتگی در سطح واشر برای ساخت آن باید 4 اندازه در دسترس باشند؛ عدد اول موسوم به d1 نشان‌دهنده قطر خارجی واشر و عدد دوم موسوم به d2 نشان‌دهنده قطر داخلی واشر است. دو عدد دیگر با نمادهای s و h ضخامت‌ها را بیان می‌کنند. ضخامت s میزان ضخامت واقعی حلقه واشر است اما h ارتفاعی را اندازه می‌گیرد که حاصل انحنای حلقه بوده و در حقیقت واشر به این میزان ضخامت ندارد. بنابراین h از s بیشتر خواهد بود.

واشر فنر بشقابی در سایزها و ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شود اما همگی از یک استاندارد مشخص پیروی می‌کنند. سایزهای این واشر از شماره 2 تا 30 در فروشگاه آرین پیچ موجود هستند. چنان چه قصد خرید پیچ و مهره و انواع واشر را دارید می‌توانید به این سایت سر بزنید.

مولفه‌های s و h برای سایز شماره 2 به ترتیب برابر 0.4 و 0.6 هستند اما بزرگ‌ترین سایز واشر یعنی شماره 30 ابعاد 7 و 9.2 میلی‌متری دارند. البته طبق استاندارد، مینیموم و ماکزیمومی برای تولید واشر در نظر گرفته می‌شود که ما حداکثر اندازه برای h را بیان کردیم. دو مولفه d1 و d2 که به ترتیب بیانگر اقطار خارجی و داخلی هستند برای کوچک‌ترین سایز واشر برابر 5 میلی‌متر و 2.2 میلی‌متر بوده و برای بزرگ‌ترین سایز برابر 70 و 31 میلی‌متر هستند.

با این که واشرها اجسامی بسیار کوچک و سبک به حساب می‌آیند اما به دلیل مصرف بیشتر فلز در ساخت این نوع واشر می‌توان گفت که با یکی از سنگین‌ترین واشرها روبه‌رو هستیم. سایز 2 واشر فنر بشقابی وزنی برابر 0.05 گرم و سایز 30 وزنی نزدیک به 170 گرم دارد که برای یک واشر، وزن سنگینی است.

استاندارد واشر فنر بشقابی DIN 6796 است. ضخامت این مدل به نسبت سایر واشرها بیشتر است و برای ساخت آن متریال بیشتری مصرف می‌شود؛ این نکته دلیل اختلاف قیمت واشر فنر بشقابی در مقایسه با دیگر انواع واشر را روشن می‌کند. همچنین جنس و اندازه نیز در میزان قیمت پیچ و مهره و واشرها تاثیرگذار هستند.

برای واشر فنر بشقابی دو گرید A2 و A4 در نظر گرفته شده است. هر دوی این گریدها جنس استیلی دارند که در محیط‌های مرطوب مقاوم هستند. البته گرید A4 مزایای افزونی دارد؛ مثلا این نوع استیل در محیط‌های اسیدی و بازی نیز دوام می‌آورد و اگر آب‌وهوا شرجی یا مکان اتصال درون دریا باشد گرید A4 می‌تواند به خوبی از پس همه وظایف خود برآید.

واشر فنر بشقابی به دلیل خاصیت فنری خود کاربرد وسیعی در صنعت دارد و از آن در اتصالاتی استفاده می‌شود که لازم است مقاومت زیادی در برابر تحرکات وجود داشته باشد. از ویژگی‌های متمایزکننده این واشر نسبت به دیگر واشرها می‌توان به دوام بالا، متحمل شدن فشار زیاد بدون از دست دادن استحکام و ماندگاری در طول زمان‌های بلندمدت اشاره کرد.

محصولات مرتبط
واشر نورد لوک​

واشر نوردلوک

واشر نورد لوک واشر نورد لوک​ ویژگی‌های محصول نام واشر نورد لوک​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

10 + سیزده =

سایدبار Scroll To Top