پیچ اچ وی ( پیچ خشکه ) آچارخور

پیچ HV آچارخور
پیچ اچ وی آچار خور
نامپیچ اچ وی ( پیچ HV ) آچارخور
جنسفولادی، استیل
اندازهتمامی اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید پیچ اچ وی

در صنعت پیچ و مهره، پیچ HV که بعضا پیچ شش گوش گل درشت یا پیچ خشکه نیز نامیده می‌شود. دلیل این که به پیچ اچ وی خشکه می‌گویند چیست؟ خوب عبارت «خشکه» بیان می‌کند که جنس پیچ از فولاد ترکیب شده با کربن است. یعنی به این ترکیب عبارت خشکه را اختصاص می‌دهند. عبارت اچ وی نیز نشان می‌دهد که بدنه پیچ به نسبت گل آن از مقاومت پایین‌تری برخوردار بوده و ظریف‌تر است. HV از یک استاندارد آلمانی به دست آمده است.

همان طور که متوجه شدید به پیچ اچ وی، پیچ خشکه نیز اطلاق می‌شود و دلیل جنس فولادی آن است. بنابراین می‌توانید آن را پیچ فولادی نیز خطاب کنید. البته جنس‌های دیگری مانند آهن هم تولید می‌شوند اما از آن جایی که آهن به نسبت فولاد مقاومت پایین‌تری دارد نمی‌توان آن را خشکه خطاب کرد. این موضوع به نوع گرید آهن و فولاد بر می‌گردد. آهن معمولا در گریدهای پایینی مثل 4 تولید می‌شود این در حالی است که گرید 12 برای فولاد وجود دارد.

هنگام خرید پیچ تنها این دو گزینه پیش روی شما نیست بلکه می‌توانید پیچ‌هایی با روکش‌های سفارشی تهیه کنید. یک نمونه پرمصرف، فولاد با روکش روی است که همان جنس گالوانیزه را به دست می‌دهد. این پیچ مقاومت بسیار بالاتری در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی دارد که همه این موارد را مدیون عدم واکنش گالوانیزه با رطوبت هستیم.

این پیچ جنس‌های مختلفی دارد که از هر یک در شرایط خاص خود استفاده می‌شود. ممکن است این پیچ در جنس‌های مختلفی از جمله فولاد، استیل ضد زنگ، گالوانیزه گرم که در پتروشیمی کاربرد دارد، ترکیب با کربن با درصد‌های مختلف و یا فلز بور برای بالا بردن مقاومت و یا ترکیب با مواد دیگر مانند گوگرد و یا کروم تولید شود. پس اگر قصد خرید پیچ HV  و یا پیچ و مهره HV را دارید باید طبق شرایط محیطی و مقاومت مورد نیاز خود نوع جنسی که پیچ و مهره اچ وی از آن ساخته شده اند را پیدا کنید.

پیچ HV بخاطر مقاومت بالا در صنایع سنگین مانند پتروشیمی و پل سازی کاربرد بسیاری دارد. به خاطر همین کاربرد خاص پیچ‌های اچ وی یا همان پیچ خشکه دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند.از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.استحکام و مقاومت بسیار بالا

2.عرض بیشتر نسبت به سایر پیچ‌های آچارخور و گل ( سر ) درشت تر

3.مقاومت بالا در برابر تنش ها

4.برای پیچ HV باید از مهره HV استفاده کرد.

البته هنگام خرید هر پیچی علاوه بر کاربرد باید به شکل و طراحی آن نیز دقت شود. مثلا اگر می‌خواهید پیچ آلن بخرید با کاربردهای تقریبا برابری مواجه می‌شوید اما وقتی به طراحی هر پیچ نگاه کنید متوجه کلی تفاوت و ویژگی منحصر‌به‌فرد خواهید شد. درباره پیچ اچ وی نیز این موضوع برقرار است.

پیچ HV چه شکلی است؟ این پیچ در ظاهر مانند پیچ‌های عادی است و طراحی پیچیده‌ای ندارد و تنها به دلیل جنسش از باقی پیچ‌ها متمایز شده است اما همچنان نباید از این موضوع غافل شد چرا که طراحی پیچ و مهره در ساخت و ساز اهمیت بسزایی دارد. منظور این است هر چقدر هم ظاهر پیچ ساده باشد جزئیاتی در آن‌ها به وجود می‌آیند که تغییر فاحشی در کاربرد آن‌ها ایجاد می‌کنند. بنابراین توجه به ظاهر و طراحی مهم است.

وقتی به ظاهر HV نگاه می‌کنیم دو قسمت برای بررسی در نظر گرفته می‌شود؛ گل پیچ و بدنه پیچ. بدنه پیچ به نسبت سایر پیچ‌ها کوتاه اما ضخیم است و رنگ پیچ نیز تیره‌تر است که این دو مورد به خوبی جنس سخت پیچ را اثبات می‌کنند اما گل پیچ بیش از بدنه سرسختی خود را نشان می‌دهد.

سر پیچ یک دیسک شش‌ضلعی است که در بخش رویی خود یک دایره کمی برآمده دارد. این بخش سخت‌ترین قسمت پیچ است و برای باز و بسته کردن یا کوبیدن پیچ مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید. برای باز و بسته کردن پیچ اچ وی لازم است تا از آچار مخصوص به خودش کمک بگیرید.

پیچ اچ وی در دو نوع تمام رزوه و نیم رزوه عرضه می‌شود که کاربرد آن را وسیع‌تر می‌کند. اندازه‌های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است و معمولا بین دو اندازه M 12 و M 36 می‌توانید سایزهای مختلفی را تهیه کنید. در ادامه سایزهای استانداردی را که در بازار وجود دارند آورده‌ایم:

  • M 12
  • M 16
  • M 20
  • M 22
  • M 24
  • M 27
  • M 30
  • M 36

محکم‌ترین نوع پیچ خشکه (پیچ 12.9)

پیچ خشکه 12.9 یا به طور کلی پیچ و مهره 12.9 مقاوم‌ترین نوع پیچ و مهره خشکه هستند که در واقع با میزان کربن بالاتری نسبت به سایر پیچ‌های فولادی ساخنه شده اند. پیچ‌ها با گل‌های متفاوتی ساخته می‌شوند مانند پیچ آلنی و پیچ شش گوش یا آچارخور که پیچ 12.9 با انواع گل در سایت ما موجود هست. عدد 12.9 حک شده بر روی پیچ به میزان مقاومت کششی این پیچ اشاره دارد که با توجه به کاربرد باید حتما پیچ و مهره با عدد مقاومت کششی مناسب کار خود را پیدا کنیم.

آرین پیچ یکی از با سابقه‌ترین فروشگاه‌ها و تولید کننده‌های پیچ و مهره با موجودی کامل از انواع و اقسام مختلف پیچ مانند پیچ استاد بولت، آلنی، سرخزینه، آچارخور، پیچ‌گوشتی‌خور، سر مته‌ای و پیچ اچ وی یا همان پیچ خشکه برای خدمت رسانی به مشتریان آماده است و اگر قصد خرید پیچ HV آچارخور یا هر نوع پیچ و مهره دیگری را را دارید کافیست با شماره داده شده در این صفحه تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره و قیمت پیچ اچ وی آچارخور، سفارش خرید عمده و یا جزئی خود را ثبت کنید.

 

محصولات مرتبط
پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی پیچ سر عدسی ویژگی‌های محصول نام پیچ سر عدسی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

پیچ استوانه

پیچ استوانه

پیچ استوانه پیچ استوانه​ ویژگی‌های محصول نام پیچ استوانه​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت​ پیچ استاد بولت ویژگی‌های محصول نام پیچ استاد بولت جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

چهار × چهار =

سایدبار Scroll To Top