پیچ تیغه گوشه

پیچ تیغه گوشه
ویژگی های محصول
نامپیچ تیغه گوشه
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
ابعادهمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید پیچ تیغه گوشه

پیچ تیغه گوشه با نام‌های دیگر گوشه تیغ، تیغه و گوشه، پیچ بولدوزر، پیچ ماشین آلات صنعتی و پیچ بیل مکانیکی هم شناخته‌ مي‌شود. این پیچ از سه قسمت اصلی تشکیل شده است؛ بخش اول کله یا سر پیچ است که شکل و شمایلي شبيه به دیسک دارد و به صورت چهارگوش به سمت بدنه کشیده شده است. بخش دوم بدنه و در واقع پای پیچ است که شیارهای پیچ روی آن قرار دارند و بخش سوم مربوط به مهره است. وقتی از کنار به پیچ نگاه کنیم احساس خواهیم کرد كه پیچ دو سر دارد اما این طور نیست و یک سر از دیگری بزرگ‌تر است؛ قسمت بالای پیچ، کله آن است که در بعضی از مدل‌ها به شکل شش‌گوش طراحی می‌شود و قسمت پایین، مهره قطوری است که به کار گرفته‌ شده است. در هنگام خرید پیچ و مهره احتمالا متوجه شده اید که به دلایل مختلف این نوع پیچ و مهره را به رنگ مشکی‌ مي‌سازند. در بیشتر مدل‌های پیچ تیغه گوشه کله پیچ صاف و مسطح است.

خرید پیچ تیغه گوشه معمولا با اهداف صنعتی و زیربندی قطعات و ماشین‌های مکانیکی انجام‌ مي‌شود. در واقع این نوع پیچ برای ماشین‌های مکانیکی چون بیل مکانیکی یا بولدوزر کاربرد دارد؛ با استفاده از پیچ قطعات مختلفی را به یکدیگر متصل‌ کرده یا این که وسیله‌ای را زیربندی‌ مي‌کنند. به دلیل مقاومت بسیار زیادی که این پیچ در برابر جنبش و لغزش دارد استفاده از آن در بیل مکانیکی بسیار توصیه‌ مي‌شود. پیچ تیغه-گوشه در برابر فشار هم مقاومت بالایی دارد.

برای استفاده باید پیچ را از قطعه عبور داد تا کله پیچ به طور کامل با قطعه هم‌سطح شود، سپس از سر دیگر مهره را وارد کنید. مهره سوراخی دارد که باید آن را در قسمت انتهایی پیچ قرار دهید. بعد از اتصال مهره به پیچ آن را بچرخانید تا پیچ سر جایش کاملا محکم شود. به این صورت قطعات به هم دیگر متصل‌ مي‌شوند. پیچ و مهره تیغه-گوشه یکی از مهم‌ترین انواع پیچ و مهره در صنعت راه‌سازی و ابزارآلات آن است. تقریبا همه ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی و مکانیکی با استفاده از این پیچ ساخته‌ مي‌شوند.

جنس پیچ از فولاد است. درصد کربن آن بالا است تا استحکام حفظ شود. این جنس باعث‌ مي‌شود تا پیچ دربرابر نم و رطوبت هوا یا محیط مقاوم بوده و زنگ نزند. همان طور که قبلا گفتیم فولاد جزو مقاوم‌ترین متریال‌های پیچ و مهره است که باعث‌ مي‌شود استحکام قطعه و البته خود پیچ بالا برود. فرض کنید در ابزار بیل مکانیکی اگر پیچ دیگری مورد استفاده قرار‌ مي‌گرفت چه اتفاقی‌ مي‌افتاد! مسلما پیچ‌ مي‌شکست یا از جا در‌ مي‌رفت اما تیغه-گوشه چنین نیست و در برابر تکان‌های شدید یا فشار زیادی که از سوی قطعات دیگر وارد‌ مي‌شود مقاومت بالایی از خود نشان‌ مي‌دهد. بعلاوه گاهی ممکن است حرارت درون ماشین باعث افزایش حجم و ترکیدگی قطعات شود یا پیچ تحت فشار و گرما ذوب شود؛ بنابراین بهترین گزینه در چنین حالاتی پیچ تیغه گوشه است.

پیچ گوشه تیغ در اندازه‌های مختلف و جنس‌های گوناگون در آرین پیچ موجود است که‌ مي‌توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. از طریق جدول ویژگی‌های محصول نیز‌ مي‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از جمله قیمت پیچ تیغه گوشه را دریافت کنید.

محصولات مرتبط
پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی پیچ سر عدسی ویژگی‌های محصول نام پیچ سر عدسی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

پیچ استوانه

پیچ استوانه

پیچ استوانه پیچ استوانه​ ویژگی‌های محصول نام پیچ استوانه​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت​ پیچ استاد بولت ویژگی‌های محصول نام پیچ استاد بولت جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

20 − 18 =

سایدبار Scroll To Top