پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی
ویژگی‌های محصول
نامپیچ سر عدسی
جنسفولادی، آلومینیوم، آهنی
اندازههمه اندازه ها موجود است
برای سفارش این محصول همین حالا قدام کنید
تصاویر محصول
توضیحات محصول

خرید پیچ سر عدسی

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی پیچ سر عدسی بپردازیم و از مزیت‌ها و کاربردهای آن بگوییم. قبل از هر چیز نگاهی به شکل و طراحی پیچ می‌اندازیم. بد نیست بدانید که به این پیچ، کله قارچی نیز می‌گویند که دقیقا نمایان‌کننده شکل ظاهری آن است.

پیچ سر عدسی دقیقا مانند شکلش نام‌گذاری شده است. می‌پرسید چطور؟ خوب وقتی به ظاهر آن نگاه می‌کنیم پیچی استوانه‌ای می‌بینیم که تمام بدنه آن دارای شیار است. در اصطلاح به آن پیچ تمام‌رزوه می‌گویند. نوک پیچ کاملا صاف است که نام دیگر این حالت پیچ ماشینی است. قیمت پیچ و مهره سر عدسی یا کله قارچی بعلاوه اطلاعات کامل آن در جدول بالا درج شده است که می‌توانید مشاهده بفرمایید.

سر یا کله پیچ دلیل اصلی نام‌گذاری آن است. گل پیچ کاملا شبیه عدس است و اگر بخواهیم مثالی ملموس بزنیم می‌گوییم بهتر است این طور تصور کنید که دو بشقاب را از داخل به هم چسبانده‌ایم. به این شکل یک دیسک به وجود می‌آید. گل این پیچ دقیقا به همین شکل است و از پایین و هم بالا به حالتی برآمده و منحنی است.

روی گل پیچ یک فرورفتگی وجود دارد تا کار با آچار آسان شود. اگر این حفره به شکل یک خط باشد به آن پیچ دو سو می‌گویند و اگر یک خط دیگر به آن اضافه شده و گل پیچ شکل ضربدری مانند × به خود بگیرد به آن چهار سو گفته می‌گویند. برای باز و بسته کردن پیچ لازم است تا آچار مخصوص به آن را داشته باشید. البته شما می‌توانید با استفاده از آچار دو سو، پیچ‌های چهار سو را نیز تنظیم کنید.

سر عدسی نوعی پیچ آلن است بنابراین تمام مواردی که قبلا درباره پیچ آلن گفتیم درباره این مدل نیز صدق می‌کند. هنگام خرید پیچ سر عدسی خرید مهره فراموش نشود! کار با پیچ‌ها بدون مهره سخت می‌شود و این نوع پیچ نیز از آن مواردی است که با وجود مهره کارایی بهتری به شما می‌دهد.

برای آگاهی از قیمت پیچ و مهره به وب‌سایت آرین پیچ مراجعه کنید. در این وب‌سایت، اطلاعات و قیمت پیچ سر عدسی، پیچ آلن، استاد بولت و هر نوع دیگری از پیچ و مهره‌ها موجود است.

پیچ سر عدسی معمولا در مدل‌های آهنی و استیل تولید و روانه بازار می‌شود. هر کدام از این جنس‌ها مزیت‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند. جنس آهن مقاومت بالایی دارد و ارزان است اما در مقابل، مقاومت استیل نسبت به رطوبت بیشتر است. همان طور که می‌دانید اگر آهن در محیط مرطوب و نمناک قرار بگیرد دچار زنگ‌زدگی می‌شود.

درست است که آهن ارزان است اما هزینه‌های تعمیر و تعویض آن به دلیل زنگ‌زدگی، پوسیدگی و خوردگی بالا است. جنس استیل گران‌تر است اما در بعضی از سازه‌ها و قطعات نمی‌تواند به اندازه آهن موثر عمل کند. قیمت پیچ و مهره سر عدسی بسیار به جنس آن بستگی دارد. بنابراین هنگام خرید پیچ، این مورد را در نظر داشته باشید.

از پیچ سر عدسی مواقعی استفاده می‌شود که لزومی به هم سطح شدن گل پیچ با قطعه وجود ندارد و با توجه به شکل کله پیچ می‌توان آن را به سادگی درون حفره‌های مختلف قرار داد. برای استفاده باید حفره‌ای به قطر استوانه ایجاد کرده و پیچ را درون آن جای‌گذاری کنید. با استفاده از آچارهای آلنی کار سفت کردن پیچ را ادامه دهید. اگر پیچ از سمت دیگر بدون کاور بود بهتر است از مهره برای محکم کردن کمک بگیرید.

محصولات مرتبط
پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی

پیچ سر عدسی پیچ سر عدسی ویژگی‌های محصول نام پیچ سر عدسی جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

پیچ استوانه

پیچ استوانه

پیچ استوانه پیچ استوانه​ ویژگی‌های محصول نام پیچ استوانه​ جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها موجود است برای

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت​ پیچ استاد بولت ویژگی‌های محصول نام پیچ استاد بولت جنس فولادی، آلومینیوم، آهنی اندازه همه اندازه ها

سبد خرید

بستن (Esc)
برای خرید تماس بگیرید

ورود

بستن (Esc)

11 − 4 =

سایدبار Scroll To Top